Σχέδιο Μαθήματος

Σχέδιο Μαθήματος: Πρώτες Βοήθειες
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ:
ΟΝ/ΜΟ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗ:
ΕΙΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:   ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΗΜ/ΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:  20-01-2017                 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΑΠΟΦΡΑΞΗ ΑΕΡΟΦΟΡΩΝ ΟΔΩΝ ΣΕ ΒΡΕΦH (ΠΝΙΓΜΟΝΗ)
ΤΙΤΛΟΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ:
ΤΑΞΗ:Β ΥΓΕΙΑΣ 1
ΣΚΟΠΟΙ:
Γνώσεις:

1.     Να  μπορεί ο μαθητής αναγνωρίζει τα συμπτώματα πνιγμονής.
2.     Να μπορεί ο μαθητής να αντιληφθεί, ότι ένα βρέφος έπαθε πνιγμονή  και να την αξιολογήσει ως επείγουσα.
3.     Να μπορεί ο μαθητής να διακρίνει  την μερική απόφραξη αεραγωγού από την πλήρη απόφραξη.
4.     Να μπορεί ο μαθητής να επιλέξει  τις σωστές τεχνικές για την απόφραξη αεραγωγού σε βρέφος.

 Δεξιότητες:

1.     Να έχει την ικανότητα να εφαρμόσει τις πρώτες βοήθειες, για να αφαιρέσει το ξένο στόμα.
2.     Να μπορεί να εκτελέσει τις  μεθόδους Heimlich και κοιλιακών ωθήσεων.
3.     Να αφαιρέσει το ξένο σώμα και να αποκαταστήσει την αναπνοή.


 Στάσεις:

1.     Να  υιοθετήσει γνώσεις και τεχνικές για την αντιμετώπιση της πνιγμονής
2.     Να είναι σε θέση να διατηρεί την ψυχραιμία του  σε ανάλογη περίπτωση και να
3.     Να αποκτήσουν γνώση, ότι διαφορετικές  τεχνικές  εφαρμόζοντα στα βρέφη, και διαφορετικές στους ενήλικες.
5. ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ - ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ  εκδόσεις ‘’Λίτσας’’
2 Νικολάου Ευτ. Σωματική και Ψυχική υγεία .Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων .
6. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
1.    Η/Υ για την Παρουσίαση σε PowerPoint video projector) ή
2.    Διαφανοσκόπειο - διαφάνειες
3.     Υαλοπίνακας  -μαρκαδόρους
Γ. Φωτοτυπίες

α)Προετοιμασίας β)Φύλλο ελέγχου γ) φύλλο εφαρμογής

ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ [  1]

  1. Υπενθυμίζω το προηγούμενο μάθημα εξασκηθήκαμε, να παρέχουμε πρώτες βοήθειες σε ενήλικα  με απόφραξη αεροφόρων οδών ,
  2. Αυτή τη φορά θα εφαρμόσουμε πρώτες βοήθειες σε βρέφη
  3. Αναφέρομαι  στη διδακτική ενότητα που θα παρουσιάσω και ρωτάω αν κάποιος έχει ανάλογη εμπειρία στο παρελθόν για να την αναφέρει ,από ποια αιτία; και τι συμπτώματα εμφάνισε.
  4. Ρωτάω τι έκαναν οι ίδιοι και  αν το αντιμετώπισαν

2. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ [   5]   
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΕΣΑ
Ορισμός  πνιγμονής από φράξιμο της τραχείας  Διάλεξη  Παρουσίαση σε PowerPoint video projector)
ή Διαφανοσκόπειο Διαφάνειες

  


Συμπτώματα  και σημεία από απόφραξη της τραχεία                                             Ερωτήσεις- Απαντήσεις



Παροχή πρώτων βοηθειών  χειρισμός  Heimlich-κοιλιακές ωθήσεις  Διάλεξη -επίδειξη  Παιχνίδι ρόλων
    
 Συμπιέσεις  Διάλεξη -επίδειξη  Παιχνίδι ρόλων
3. ΕΦΑΡΜΟΓΗ [    4]

Θα δοθεί σε κάθε μαθητή ξεχωριστά, ρεαλιστικό  πρόπλασμα βρέφους, όπου  καλείται να αντιμετωπίσει περιστατικό πνιγμονής από φράξιμο της τραχείας εφαρμόζοντας  την τεχνική με τα χτυπήματα στην πλάτη και μέθοδο Heimlich εναλλάξ 
.
4. ΕΛΕΓΧΟΣ [   2 ]
 5. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ [2  ]
 Αναφέρω ονομαστικά τους τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών σε πνιγμονή ή φράξιμο τραχείας
Και επαναλαμβάνω τα βήματα εφαρμογής.
 6. ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ [  1   ]
1.Στο επόμενο μάθημα θα μιλήσουμε για την ΚΑΡΠΑ σε βρέφος
2.Nα ρωτήσουν οι μαθητές στο πλησιέστερο οικογενειακό τους περιβάλλον, αν βρέθηκαν  μπροστά σε ανάλογο περιστατικό και πως το αντιμετώπισαν

Να καταγράψουν το αποτέλεσμα αυτή την μικρή ερεύνα θα διαπιστώσουν αν τα άτομα του πλησιέστερου οικογενειακού περιβάλλον τους έχουν γνώσεις πρώτων βοηθειών  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Φροντίδα Ασθενών

Αντιμετωπίζοντας την κρίση …του εντέρου